tisdag 22 juni 2010

Tjohoooo!

Hade kul i manifestet i lördags. Gick bra med två flyg. Bara lite småjobbigt vissa stunder, när ALLA kom samtidigt och frågade massa saker, och skulle visa cert och betala in pengar, och fråga om jag behövde hjälp, eller kaffe, och slänga in kursen. Men jag andades och då gick det bra till slut. Folk hade överseende :) Och jag fick massa beröm på slutet av dagen. Det känns ju bra!

Trodde jag skulle åka upp idag och klippa gräs och sitta i manifestet imorgon i några timmar, men det blev ingen hoppning alls denna vecka. För lite folk. Så jag har bara varit hemma. Hittade lite pengar på kontot så att jag kunde gå över och handla lite mat. Det känns också bra!

Håller på att baka till midsommar. Minimuffins, och nu en äggfri sockerkaka i ugnen. Imorgon blir det lite småkakor. Det blev det igår också.

Var hos BM igår för att kolla värden och mäta och känna. Blodsockret var bra denna gången. Magen hade vuxit också. Sen när hon skulle känna hur bebisen låg så trodde hon att rumpan kanske var ett huvud. Så jag fick göra ett snabbt UL för att kolla om det var huvud eller rumpa nedåt. Och det var huvudet nedåt. Det var ju bra. Så slipper jag göra något vändningsförsök. Och jag ska ju inte tillbaka förrän om tre veckor eftersom jag är borta när jag egentligen skulle dit. Så då känns det ju lite extra bra att han ligger som han ska utifallatt han skulle komma lite tidigt.
Jag sa hur jag trodde att han låg. Med ryggen lite på höger sida och ben och armar på vänster sida. Och jag hade rätt! För jag brukar känna något litet och vasst på vänster sida när han håller på att böka där inne. Det kan kännas lite som en fot, eller ett ben eller så.

Det är så himla mysigt att vara gravid!

Men samtidigt så är jag så himla spänd på att få se hur han ser ut. Och få visa upp honom för världen! Samtidigt är jag väldigt rädd också. Ska JAG klara av att ta hand om ett så där litet liv? Herre jösses! Äsch, det går nog bra. Kan en blind kvinna klara det så kan väl jag? Jepp!

Nu ska jag mysa med katten. Hon ligger i soffan och väntar.

Ciao!

Inga kommentarer: