söndag 13 juni 2010

Kämpar på

Ja, det är vad jag gör. Kämpar på med graviditeten. Vill att tiden ska gå, så jag får se lillkillen. Är ju så himla nyfiken!!! Hur ser han ut? Vad är han för person? Och så vidare...

Fick ju havandeskapspenningen och det är så himla skönt. Bara vara och ta hand om mig och magen, så att jag mår bra sista tiden istället för att bryta ihop på jobbet var och varannan dag. Det var så himla jobbigt sista tiden där. Ingen som verkade förstå. Ingen förstod någonting. Så skönt att vara hemma från dem. Skönt att slippa dem.

Magen är inte så jättestor. Men livmodern växer som den ska. Så allt är bra.
Ska få en remiss till arbetsterapeut också. För händerna. Läkaren var inte så bra på händer sa hon. Och jag ville inte till ortopeden, för där opererar de tydligen bara.

Har fått så ont i handlederna av att ha dessa nattskenor. Jättejobbigt. Jag kan inte vrida om kranen i badrummet med vänster hand för det känns som att jag har en spricka i handleden. Vet inte va jag ska säga om domningarna. De är där fortfarande. Har inte så mycket känsel i fingertopparna. Och det är inget roligt. Men det gör inte liika ont i händerna nuförtiden. Därför vill jag inte operera. Vill ha tips på hur jag kan göra för att det ska kännas bättre.

Nu ska jag nog borsta tänderna. Mike är uppe på sitt jobb och fixar med bilen. Han åker till Danmark på fredag natt. Då blir det jag, magen och katten här hemma. Hoppas han får en skön och avslappnande semester, det är han värd.

Nu är det bara 50 dagar kvar tills han är beräknad att komma ut :D

Ciao!

Inga kommentarer: