söndag 20 juli 2008

Gryttjom!

Halloj!

Första delen av kursen avklarad. Godkänd på teorin, godkänd på rullning, godkänd på reservproceduren. Har gjort mina tre första hopp som dessutom blev godkända! :D Så lycklig! Det är så himla läskigt att hoppa ut, men det är fan så kul att singla ner mot marken. Vissa gånger har det blivit hård landning, och en gång har det blivit DC Gropen! Första hoppet blev det en perfekt landning. Mitt i prick i gropen, den alla siktar på :D Jag var rätt stolt efter det. Men som min mentor och nya idol Fredrik sa: Nu kan det bara gå utför!

Fan, han är härlig och jag vill bli som honom när jag är klar. Han hoppade efter oss i första eller andra hoppet och filmade, hade ena handen på hjälmen och knäppte med den andra, i frifall! Han är galen, men så jävla skööön!

På fredag bär det av mot Gryttis igen. Längtar redan, fick ju inte göra mitt sista hopp. Fick vända på 600 meter för att det började regna. Och min cypress gick inte att stänga av. Jag: Jag behöver väl inte hoppa? (lite i panik). Fredrik: Jag vet inte. Lungnande! De fick av den till slut iaf, och vi landade lite deppiga, men hela :) Och det är ju det som är huvudsaken när man hoppar.

Det är så härligt att hänga där under skärmen och titta ner och ut över landskapen. Orientera sig och flyga dit man vill! Det är inte ett dugg läskigt, förutom när det blåser lite för mycket.

Nu är jag iaf väldigt lycklig och väldigt trött. Ska gå och sussa, så jag orkar med morgondagen också.

Ciao!

Inga kommentarer: