måndag 9 augusti 2010

3 kvar

Jag tänkte att vattnet kunde få gå idag, och att jag får värkar på onsdag och lillen kommer på torsdag. Skulle inte det vara perfekt? Jo, det skulle det! Men vi får se vad den lille tycker om det.

jag har svårt att förstå vissa saker:

Var är alla barnen? Det är sommar, alla har semester fortfarande. Många har inte råd att åka bort på semestern. Men var är alla barn? Jag har varit ute på två cykelturer i helgen, men inte en enda unge har jag sett leka på gräsmattor eller lekplatser. Såg två barn som var ute och cyklade medan deras feta mamma gick bakom. Det är det enda.

Invandrare som inte förstår mitt eller ditt. Jag är inte rasistisk nu, men det är ALLTID invandrare som står och rotar efter kläder i dessa insamlingslådor till andra världen. I helgen stod en afrikansk familj och provade kläder vid dessa i Märsta C. De kläder som inte passade lät de ligga kvar på marken utanför dessa lådor. De skickar alltså in någon (förmodligen liten) person ner i dessa lådor som sedan står och öser ut kläder till sina familjemedlemmar. Inte nog med att de inte har något samvete som gör såhär, så har de heller inget vett att lägga tillbaka resterande kläder. Fy fan!

Bilförare. Jag ska nog klippa mitt eget körkort snart så man slipper köra bland alla idioter som har så jävla bråttom överallt, eller inte bråttom för den delen. Antingen så måste man tydligen köra fortare än alla andra, eller så kör man 80 på motorvägen. Och detta mitt på dagen, när det inte regnar. Och blinkers, vad är det? Och vad är trafikregler? Äsch, vi kan alla göra våra egna regler och lagar, det är lika bra. Då blir vi alla nöjda, eller?

Jag är så arg på våra grannar som röker på balkongen bredvid vårt sovrumsfönster konstant. Det går inte att ha dörren öppen en timme utan att de ska bolma. Ska gå över med den nyfödda när han har kommit och så ska vi förklara vad det är de gör. För inte vill man väl röka i närheten av en liten bebis? Då är man ju dum i huvudet.

Ciao!

Inga kommentarer: