måndag 22 september 2008

Fy vad roligt!!

Igår var jag äntligen uppe och hoppade igen! Gjorde hopp åtta för fjärde gången, blev inte godkänt. Men på femte försöket så gick det. Jag blev så himla lycklig!! Då bestämde jag mig för att göra hopp nio också. Och det gick som en dans. Stod i dörren. Fram med svanken, tittade in, fick en klapp på benet. Tog några djupa andetag. Hoppade, svankade, höll heading på planet, började cykla lite med benen, men slutade tvärt när jag insåg vad jag gjorde. Sen väntade jag nån sekund och så drog jag. Stabilt. Och det var en annorlunda öppning mot tidigare. Lite hårdare, men det var väl för att jag fick lite frifall nu :) Typ 200 meter. När skärmen öppnat sig så hängde jag i ett moln!!! Skulle göra alla kontroller: Kalottkontroll-Ok. Kompiskoll-hm, bara moln. Hallå? Aja, vidare. Höldkontroll-1300m. Orientering-hm, jag väntar tills jag kommer ut ur molnet. In med handtaget innanför tröjan och lossa bromsarna. Jihuu! Fan vad najs det var. Det var det absolut bästa hoppet hittills!!
Hade mina tvivel efter första hoppet igår. Kommer jag verkligen att klara av att ta cert? Efter det sista vill jag inget hellre. Jag ger inte upp så lätt! Längtar tills nästa gång. Tre veckor kvar?? Jag vill jag vill jag vill!

Hej hopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va häftigt det låter! men läskigt, som fan. haha :D
åh va du förbi gbg! härligt.. vad har du köpt för bil nu då? min glenn går på så det är skönt, får se hur det går i vinter bara :D hihi!

pussss!

Mia sa...

En mazda mx-3, V6:a, den är röd, en liten sportbil. Jättekul att köra :) Lättare att komma upp i hastighet än med nissan. Vet inte vad hon ska heta än...Funtade på Kerstin. Vi får la se :P