måndag 19 april 2010

Tråkmåndag

Idag är det tråkmåndag. Med tråkiga besked och tråkiga sysslor. Sovit dåligt inatt pga att händerna hela tiden gör ont. Så jag vaknade 8,15 och kunde inte sova längre. Då började lillen med att säga godmorgon, mysigt.
10,00 dags för tvättstuga. Som jag tycker är skittråkigt.
11,00 tvättstuga igen. Sen ser jag en idiot som står med lövblås och blåser grus och skit upp på min bil, som han sedan försöker blåsa av bilen med lövblåsen. Då blev jag arg och gick ut och skällde. Sen när jag tittade ut för att se om han skärpt till sig så hade han det. Tack för det televerket. Det är verkligen muppar de har anställt, Graflunds. De kan inte ploga, hela vintern på parkeringen har sett ut som jag vet inte vad, för att de anställer folk som inte har plogat förr och inte ens har snö i sitt hemland. Billig arbetskraft? Något för uppdrag granskning kanske? Orka hoppa på Donken jämt liksom.
Och nu alldeles strax ska jag ner och ta ut tvätten ut torktumlaren och tvättmaskin för att sedan åka till jobbet och räkna rix. Jippiii!!!!

Sen i eftermiddag blir det väl diskning, och träning. Mitt kort på gymmet går ut på fredag. Och jag vet att jag inte ska köpa nytt årskort, eftersom jag inte kommer att orka träna hela graviditeten och inte får träna på några månader efter jag fött, så då är det onödigt att slänga ut 3200:- på ett årskort. Kanske blir ett klippkort om jag vill gå och simma eller nåt.

Nu måste jag kila...den roliga tvätten kallar...

Ciao!

Inga kommentarer: