onsdag 28 april 2010

Alla besvär

Ja, som gravid så får man förr eller senare en del besvär. Vecka 6-12 så mådde jag konstant illa. Det enda som hjälpte var att äta apelsiner och tomater. Så det pumpade jag i mig kan man säga. Och trött trött trött var jag. Sen när det gick över så kändes det mesta bra någa veckor. Till vecka 16 då jag började få sammandragningar som var obehagliga och ibland gjorde ont. Eller gör, har ju de fortfarande. Och kommer förmodligen ha till förlossningen. Nu senaste veckorna har jag börjat få ont i bäckenet. Mest baktill. Tror det är sk. foglossning på G. Börjat vanka som en anka när jag går. Fått vatten i kroppen så att händer och armar domnar bort. Konstant snuvig. Hungrig heeela tiden! Fast det knappt får plats något där inne.
Men jag är glad ändå. För det är rätt fantastiskt att vara gravid. Att veta att jag har ett liv inne i min mage, det är så himla coolt! Något som alla borde prova på. Ja, tjejer alltså.

På fredag bär det av till G! Jihuuuu!!!! Inte varit där på ett halvår ju.
Måste kolla till husvagnen. Hoppas den mår bra. Sen så ska jag praoa på lördag. I manifestet. Ska sitta där 5 dagar själv i sommar så jag måste lära mig hur man gör. Iiiih, spännande!

Nu måste jag äta mer frukost. Blir ju aldrig mätt ju! Knäppt!

Inga kommentarer: