onsdag 14 april 2010

Magen :)



Bilden är från vecka 24
Det är ganska mysigt att vara gravid, fast ganska jobbigt också. Det kan vara väldigt delade känslor varje dag. Mysigt är det när han rör på sig där inne och visar tecken på att han lever. Det var väldigt mysigt på ultraljudet, och på senaste BM besök när jag fick höra på hans jättesnabba hjärtslag också. Det som är mindre mysigt är alla sammandragningar som jag har, och har haft sedan vecka 16. Det är mest när jag är aktiv, typ på jobbet och springer. Så jag försöker att ta det lite lugnt.

Jag är väldigt intresserad av att se vad det är för liten filur jag bär på. Blir han som mig eller som Mike? Eller som en helt egen person? Och hur kommer han att se ut? Jag tror att han blir en fin pojke iallafall. Och cool :)

Just nu håller jag på att laga matlåda, blir stuvade "makaroner" och köttbullar de närmaste dagarna. Och så är jag lite duktig och rensar bland mina kläder. Ska slänga lite som jag inte använt på länge. Eller lämna till insamling, vet inte än...Men jag måste göra plats så att de små kläderna får plats.

I juni ska jag nog börja tvätta hans kläder och sängkläder också. Börja göra klart då liksom, för man vet ju inte när han tänker komma. I början på juni är jag väl i vecka 32. Och då bör det vara åtminstone fem veckor innan han dimper ner, och som mest tio veckor (hoppas inte!). Så då borde jag hinna fixa allt. Sängen blir nog det sista som snickras ihop, och skötbordet tar vi nog upp när han har kommit. Det ska ju bara ställas på badkaret när det är dags.

Åter till bestyren!

Ciao!

Inga kommentarer: